Wanneer je als burger een klacht hebt over de Gemeente Groningen, en je komt er via de klachtenprocedure met de Gemeente zelf niet uit, dan kan je terecht bij De Ombudsman voor een luisterend oor en een kostenloos onderzoek naar de gang van zaken. De Ombudsman behandelt klachten over Gemeente Groningen, Stichting WIJ Groningen, Het Noordelijk Belastingkantoor, GGD Groningen, Beschermd wonen en Opvang, en ARCG – afvalbeheer.
Herbouw op basis van WordPress
De oude website van De Ombudsman Groningen was gebouwd op basis van het CMS Drupal. Omdat dit CMS niet meer ondersteund werd, aan ons de vraag om de website over te zetten naar het WordPress CMS. Om dit volgens moderne standaarden te kunnen doen, hebben we front-end volledig opnieuw gebouwd, gebaseerd op de oude website maar met wat aanpassingen en updates om het geheel te moderniseren en gebruiksvriendelijker te maken.
De oude website was voorzien van andere kleuren dan de officiële huisstijl. Dit hebben we gecorrigeerd. Het logo van De Ombudsman bevat scheefgetrokken rechthoeken, deze vorm laten we op meerdere plekken terugkomen in kaders.
Een andere grote verandering is de wijze waarop de onderzoeken en jaarverslagen worden getoond onder de organisaties. Op de oude website stonden deze per organisatie op een aparte pagina, maar in de nieuwe website plaatsen we deze in een uitklapbare accordeon onder de organisatie-pagina zelf.