De Steekproef, klant van het eerste uur, klopte een tijdje terug bij ons aan:
“We willen graag opnieuw nadenken over onze online profilering. Misschien willen we ook wel een nieuwe website, maar dit weten we niet helemaal zeker. Willen jullie weer met ons meedenken?”
“Ja, natuurlijk, dat doen we graag!”
Allereerst hebben we een onderzoek gedaan waarin we hebben gekeken hebben op welke punten de online profilering verbeterd kan worden. We keken naar het design en de techniek van de website, de zoekmachine optimalisatie en hoe De Steekproef zich profileert op social media. Daar rolde een advies uit en aan de hand daarvan zijn we aan de slag gegaan met een nieuwe website.
De structuur en het merendeel van de inhoud op de website is gelijk gebleven. Een licht herontwerp was genoeg om de website weer de juiste look-and-feel te geven, modern en van deze tijd. De techniek hebben we wel helemaal over de kop gegooid.
De website die wij een aantal jaren geleden hebben opgeleverd maakte gebruik van ons eigen (DCT 3.5) CMS; destijds onze standaard bij het ontwikkelen van websites. Inmiddels maken we in de meeste gevallen gebruik van WordPress als content management systeem (CMS). Dit CMS hebben we dan ook gebruikt bij de technische ontwikkeling van we de nieuwe website van De Steekproef.
De website neemt de bezoeker van begin tot eind ‘bij de hand’ en is sterk gericht op conversie, met als doel dat de bezoeker contact opneemt of een offerte opvraagt.
Het ontwerp van de website bevat een leuke (technische) verrassing: wanneer er geklikt wordt op ‘Neem een kijkje in de bodem’ klikt, krijgt de bezoeker een kijkje ‘in de bodem’ van de website; er blijkt namelijk nog meer content onder de footer van de website te vinden!
Website:
www.desteekproef.nl
Oplevering: