Calculated is een door ons ontwikkelde maatwerk webapplicatie op basis van opensourcesoftware. Het is een zogenaamd kleding management systeem, waarmee de uitgifte van werkkleding binnen organisaties beheerd kan worden. Inmiddels is Calculated door verschillende bedrijven en gemeenten, waaronder gemeente Groningen, in gebruik genomen en wordt er zeer positief op gereageerd.
In 2014 hebben we een one-page website ontwikkeld waarop we de maatwerk applicatie Calculated konden presenteren. Op dat moment was dit een prima keuze, maar in de loop der jaren is er steeds meer informatie en documentatie bijgekomen waarvoor in de structuur van een one-pager geen plek is.
Daarom ontwikkelden we een nieuwe website waarop we Calculated nog duidelijker kunnen presenteren, waar ruimte is voor use cases en waar gebruikers eenvoudig relevante informatie kunnen vinden in een uitgebreide kennisbank. Ook kunnen bezoekers gemakkelijk en snel een afspraak maken om een demo in te plannen.
Heeft de huisstijl nog een update nodig?
Het ontwikkelen van een nieuwe website is een goed moment om ook de huisstijl eens kritisch tegen het licht te houden. Welke elementen willen we behouden en welke elementen kunnen we beter later varen?
We komen erachter dat de basis meer dan prima is, aan het logo en de huisstijlkleuren veranderen we dan ook helemaal niets. Wel ziet de stijl van de website er inmiddels alweer wat gedateerd uit, hoog tijd dus voor een update!
Informatie, informatie, informatie
Om bezoekers eenvoudig te laten zien hoe Calculated werkt en wat de meerwaarde van Calculated voor hun organisatie is, ontwerpen we een infographic dat in 8 eenvoudige stappen uitlegt hoe het systeem werkt. Ook voegen we screenshots toe zodat de bezoeker een goed beeld krijgt van het systeem.
De website moet de bezoeker in de eerste plaats informeren. Om zowel nieuwe bezoekers als bestaande klanten te bedienen bevat de website een uitgebreide kennisbank.
Verder presenteren we de tarieven op een overzichtelijke en aantrekkelijke manier en beschrijven we in use cases hoe andere organisaties Calculated gebruiken.
Hoe komen we in contact?
Een mooie website is één ding, een website die voor je werkt is een tweede. We willen dat nieuwe bezoekers contact met ons opnemen voor het inplannen van een demo of het afnemen van een pakket, dus proberen we deze doelgroep niet alleen te informeren maar ook te activeren.
Om contact opnemen laagdrempelig te maken hebben we verschillende contactmogelijkheden opgenomen in de website en zijn er op strategische posities call-to-action buttons geplaatst. Zo kan de bezoeker middels een contactformulier contact opnemen, e-mailen, bellen of via een chatgesprek in contact komen.
Maatwerk op een basis van opensourcesoftware
De website ontwikkelen we op basis van WordPress, Een populair content management systeem (CMS) dat het beheren en aanpassen van content eenvoudig maakt. Net als bij alle websites die we ontwikkelen, bouwen we voor deze website een maatwerk thema en richten we de beheeromgeving volledig op maat in.
We maken gebruik van een aantal fantastische plug-ins zoals Advanced Custom Fields, Yoast SEO en Gravity Forms om de functionaliteit van WordPress uit te breiden en volledig naar onze hand te zetten.
Slim gevonden
De standaard zoekfunctie van WordPress breiden we uit zodat ook alle resultaten uit onze eigen “custom post types” gegroepeerd worden getoond in de zoekresultaten. Elk zoekresultaat toont het deel van het bericht of pagina waarin de zoekterm voorkomt zodat de bezoeker direct weet waar de relevante informatie te vinden is.
We voegen een chatfunctionaliteit toe waarmee bezoekers eenvoudig en snel hun vragen kunnen stellen of contact kunnen opnemen.
Sterke teksten en een snelle laadtijd
We schrijven makkelijk leesbare en duidelijke teksten en optimaliseren ze voor zoekmachines. Tot slot zorgen diverse caching-instellingen voor een snelle website op desktop en mobiel.