Slaaf voor een Dag

42 kilometer hardlopen voor het goede doel. En dan ook nog 10.000 euro meenemen? Daar moesten we de Muskathleten (waaronder onze eigen Theo) een handje bij helpen.

Elk jaar organiseert stichting De Vierde Musketier een paar marathons voor een goed doel. Eén van de goede doelen van 2015 was A21. Een stichting die zich bezighoudt met het tegengaan van vrouwenhandel en gedwongen prostitutie. En wat begon als een klein idee om het sponsorbudget van onze Theo wat te spekken, liep uit op een gigantische landelijke actie.

Het idee was simpel en ludiek; jij “verkoopt” jezelf aan de hoogste bieder voor een nader te bepalen klusje. Het hoogste bod werd bijgeschreven op het sponsorbudget van de muskathleet aan wie jij jezelf had gekoppeld.

De actie werd landelijk opgepikt en een aantal prominenten en Bekende Nederlanders melden zich aan als “slaaf”, waaronder Ali B, Marco Borsato, Sven Kramer en Rooie Rinus & Pé Daalemmer.

Uiteindelijk heeft de actie 58.000 euro opgeleverd! En als klap op de vuurpijl liep Theo de marathon ook nog eens met gemak uit. Wat een baas!

Om de actie tot een succes te maken hebben we een complete huisstijl bedacht. Deze werd toegepast op een logo, een website, flyers, aanmeldformulieren, beachvlaggen, banners, posters, t-shirts en pennen.

De website is inmiddels offline omdat de actie is afgelopen, maar de screenshots geven je een goede impressie.

Oplevering:

Overzicht van ons werk