Sprankelend het internet op

Wanneer we een website, -shop of -applicatie ontwerpen, baseren we ons natuurlijk op de visuele identiteit van jouw organisatie. Daarnaast ontwerpen we vanuit de doelstelling van de website. Wat wil je bereiken? Maar we houden ook rekening met de bezoeker. Hoe maken we de website gebruiksvriendelijk?

Mooie website, maar is het ook gebruiksvriendelijk? Is het voor de bezoeker duidelijk wat de website te bieden heeft? Wordt hij aan de hand genomen en naar de gewenste informatie geleid? Hoe komt de bezoeker op de website? Met welk doel? En wat is ons doel? Willen we de bezoeker informeren, overtuigen, amuseren of activeren? En hoe zorgen we dat de bezoeker tot de gewenste actie overgaat?

Dit zijn allemaal vragen die wij ons stellen wanneer we een website ontwerpen. Webdesign is een juiste mix tussen identiteit, doelstellingen en ‘user-experience’.

In veel gevallen is een website het eerste contact tussen organisatie en bezoeker. De bezoeker komt met een bepaalde reden op de website, bijvoorbeeld omdat hij iets zoekt. Dit is een ander soort gedrag dan bijvoorbeeld het lezen van een folder. Het ontwerp van een website moet daarop ingesteld zijn. We geven de bezoeker wat hij verwacht en we gebruiken logische structuren, laten de bezoeker niet nadenken over de bediening van de website.

Meer weten over onze visie op webdesign? De koffie staat klaar.