SEO: vindbaar zijn in GoogleVindbaar in Google

Vroeger, toen we nog met Altavista of Ilse het web afspeurden… Wie kan zich het nog herinneren? Inmiddels weten we niet beter: Google vindt het voor je. Sinds het einde van de jaren 90 heeft de Google-revolutie er mede voor gezorgd dat het hele internet een professionalisering heeft doorgemaakt.

Google rangschikte als eerste de zoekresultaten op relevantie, waardoor het ineens zinvol werd om je website te verbeteren en de relevantie te verhogen. Dat noemen we Search Engine Optimization oftewel SEO.

Maar hoe zorg je ervoor dat je goed gevonden wordt? Dit is afhankelijk van veel factoren. Google rangschikt haar index op onder andere de volgende punten:

  • Is de website zoekmachinevriendelijk gebouwd?
  • Is de techniek niet verouderd?
  • Zijn de teksten zoekmachinevriendelijk geschreven?
  • Komen zoektermen voldoende voor?
  • Bevat elke pagina geoptimaliseerde meta-informatie?
  • Wordt er vanaf andere websites naar de website gelinkt?
  • Is de website geschikt voor mobiele telefoons?

Na het lanceren zal Google je website opnemen in haar index. Naarmate je langer online bent word je beter geïndexeerd en dus ook beter gevonden. Na enige tijd kunnen we de resultaten analyseren en de website verder optimaliseren. Bijvoorbeeld door meta-informatie te (her)schrijven voor elke pagina, door de teksten te optimaliseren en door linkbuilding.

Wil je beter gevonden worden? Je weet ons te vinden.