Op Buitenplaats De Marke van Ruinen staat het luxe vakantiehuis van Hans Peter. Deze comfortabele vakantiewoning is in 2020 volledig opnieuw ingericht en staat midden in boswachterij Ruinen, een uitgestrekt waterrijk natuurgebied vol heidevelden en bossen. Wij ontwikkelden een website zodat de woning eenvoudig gepresenteerd en verhuurd kan worden.
Wat doe je als je een luxe vakantiewoning hebt die je wilt verhuren? Juist, je regelt een website die goed te vinden is als er gezocht wordt met de juiste zoektermen. Die website wordt de online brochure en geeft bezoekers een goed beeld van de vakantiewoning, het park waarop de woning staat en haar omgeving.
En wat doe je als je het echt goed wilt aanpakken? Juist, dan schakel je SQUID Media in ;). Dat dacht Hans Peter ook toen hij bezig was met het in de markt zetten van zijn pas aangekochte vakantiewoning op een park in Ruinen. We ontwikkelden voor de verhuur van zijn vakantiewoning een splinternieuwe, moderne website.

De focus ligt op conversie
Het doel van de website is om bezoekers te overtuigen een vakantie te boeken. De website biedt daarom veel ruimte voor fotografie. Ook is informatie over de faciliteiten en de omgeving in één oogopslag te bekijken. Doordat call-to-action-buttons een prominente plek hebben op elke pagina proberen we de bezoeker te prikkelen om tot actie over te gaan.
De kleurstelling is bewust rustig gehouden, zo zorgen we ervoor dat de focus op de inhoud ligt. De donkerblauwe kleur sluit aan bij het luxe, moderne karakter van de woning. In de call-to-action-buttons hebben we gekozen voor oranje. Deze kleur is complementair aan het donkerblauw, maar is daarnaast ook een sterke keuze als het gaat om CTA-buttons. Verschillende onderzoeken hebben namelijk uitgewezen dat oranje oproept tot actie.
Ook wat betreft typografie hebben we keuzes gemaakt die bijdragen aan de uitstraling van een luxe en moderne website. De klassieke combinatie van kopteksten met schreef en body-teksten zonder schreef zorgen voor een uitgebalanceerd geheel.
Gebruiksvriendelijk voor bezoekers en gemakkelijk in onderhoud
Nadat we een GO op het ontwerp hebben gekregen starten we met de technische realisatie. We ontwikkelen de website, net als de meeste websites die we maken, op basis van het CMS WordPress. Dit content managementsysteem maakt het eenvoudig voor onze klanten om de website in de toekomst zelf te onderhouden. Nieuwe foto’s toevoegen, teksten aanpassen of een video plaatsen is een fluitje van een cent met dit wereldwijd veelgebruikte CMS.
Om ervoor te zorgen dat de website in de toekomst ook goed beveiligd is, is het belangrijk dat het CMS en de geïnstalleerde plug-ins regelmatig geüpdatet worden. Hiervoor maakt Hans Peter gebruik van een onderhoudscontract. Wij zorgen er dan voor dat we periodiek een back-up draaien van de website waarna we gaan updaten en testen. Gaat alles goed, dan is het daarmee klaar. Mocht er toch iets misgaan bij een update, dan zetten we eerst een back-up terug en gaan we op een lokale omgeving bekijken wat er aangepast moet worden zodat de update goed uitgevoerd kan worden.